9. Starta ditt team
OK - dags att starta!
Som processledare behöver du starta ditt team på två sätt:
I din Teamr-app och i verkligheten.
Här är några tips för båda!
Stort lycka till med er teamutvecklingsresa!
Starta teamet i appen
När du skapat ditt eget lösenord och laddat ner din Teamr-app (eller startat den på webben) så kan du påbörja resan i Teamr.
Upstarten består av fyra steg.
1. VÄLKOMMEN
Det är bara en välkomsthälsning.
2. DITT TEAM
Vilka är med i ditt team? Lägg till deras e-pstadresser genom att skriva in adressen och klicka på +.
Här kan du också byta namn på teamet.
3. MÄTVÄRDEN
Redan här kan du lägga till mätvärden som kan vara viktiga för teamet att följa. Eller så väntar du med det och lägger in dem senare i Teamrs hjärta.
4. STARTA
När du klickar på ”Starta” så skickas inbjudningar till dina teammedlemmar ut. Så du kanske ska vänta med det steget tills ni har haft en Teamr-uppstart.
Teamr-intro med teamet
Det är smart att ha en tydlig uppstart för sin Teamr-resa. Här är några förslag kring hur du kan göra det.
- Samla teamet och berätta om Teamr och er gemensamma utvecklingsresa.
- Visa gärna de filmer som finns i den här introduktionen.
- Om du behöver välja - prioritera att visa filmen om gruppers utveckling, IMGD, samt The Teamr Way.
- Samtala gärna i teamet kring filmerna.
- Berätta gärna vilka förväntningar du har på dig själv och andra i teamet. Självklart förväntar du ju att ni verkligen ska engagera er i den här processen.
- Berätta gärna också att det är intensivare i början, då ni förväntas lösa ett uppdrag i veckan.
- Om det finns osäkerhet i teamet kan ni starta Teamr tillsammans och göra de första tre Uppdragen ihop.
Klart!